10. Ponte Vecchio (Italia) - Cel mai vechi si cel mai faimos pod de acest fel
Ponte Vecchio din Florenţa este unul dintre locurile turistice cele mai renumite din Italia, si este considerat a fi cel mai vechi pod de piatra in întregime construit. Aceasta a fost iniţial construit din lemn, până când a fost distrus de inundaţiile din 1333, şi doisprezece ani mai târziu a fost reconstruit folosinduse piatra.
9. Magdeburg Water Bridge (Germania) - Cel mai mare pod de apa din Europa
Podul Magdeburg leaga de Germania de Est şi fosta Germanie de Vest peste râul Elba, şi a fost efectuate ca parte a proiectului de unificare.
Are 1 km lungime, si a costat 500 de milioane de euro.
Finalizat în 1894 şi proiectat de Horace Jones şi Wolfe Barry, Tower Bridge (numit astfel după cele două,turnuri înalte de 42 m ) este unul dintre reperele cele mai renumite din Londra si unul din cele mai frumoase din lume. Podul are o lungime de 243 m , el se ridica pentru a permite navelor să treacă în jos de Tamisa. El este ridicat in jur de 50 de ori pe zi.La Tower Bridge au lucrat 432 de muncitori timp de 8 ani.
7. Wind and Rain Bridge (China) - Podul oamenilor
Pe pod esti protejat de vânt şi ploaie, podul Diping este cel mai mare de acest gen din provincia Guizhou.Podul are este 50 de metri lungime si a fost primul construit în 1894 în timpul dinastiei Qing . Cu toate acestea, structura originală a fost distrusă într-un foc mare în 1959 a fost recreeat si terminat în 1964.
Are o arhitectură pură din lemn compus din stalpi, pene şi balustri de diferite dimensiuni si forme.
Are o arhitectură pură din lemn compus din stalpi, pene şi balustri de diferite dimensiuni si forme.
6. Oliveira Bridge (Brazilia)
Este un pod sustinut de cabluri cu 2 benzi incrucisate. Podul Octavio Frias de Oliveira este peste râul Pinheiros în São Paulo, Brazilia, a fost deschis în mai 2008. Acesta are 138 de metri înaltime.
5. Rolling Bridge (Mare Britanie) - Podul care se rasuceste singur
Proiectat de Heatherwick Studio, este situat in Paddington Basin, Londra. Acesta se strange atunci cand trebuie sa treaca o barca. Doisprezece metri lungime, podul este proiectat din opt secţiuni din oţel şi lemn, şi se strange cu ajutorul unor pistoane hidraulice puse în balustrada între fiecare secţiune.
4. Hangzhou Bay Bridge (China) - cel mai lung pod de peste ocean
Dea lungul golfului Hangzhou se intinde cel mai lung pod trans-oceanic din lume, 35673 de kilometri (22 mile) lungime, cu şase benzi Expressway în două direcţii. Podul a fost construit pentru a descongestiona traficul din regiune, pentru scaderea timpul de condus intre între Shanghai şi Ningbo de la patru la doua ore şi jumătate. Podul a suferit diverse studii de fezabilitate incepand cu un deceniu înainte de a fi fost aprobat în 2003, şi, în final a fost deschis pentru public la 1 mai 2008. Investiţia totală a fost în jur de 1.4 miliarde dolari.
3. Henderson Waves (Singapore) - Cel mia frumos pod pietonal
La o înălţime de 36 de metri, acesta este cel mai mare pod pietonal în Singapore.
2. Millau Bridge (Franta) - Cel mai inalt pod auto din lume
Falnic, la 339m mai sus decat Valea Tarn, în sudul Franţei, conducand de-a lungul Podului Millau,simti ca zbori. Acest pod este puţin mai inalt decat Turnul Eiffel, a fost construit in trei ani şi deschis pentru public în 2004. Podul Millau are o lungime totală de 2,5 km . Puntea se sprijina pe 7 piloni şi are o greutate de 36000 de tone. Cei 7 piloni au fiecare 292-m înălţime şi o greutate de 700 tone.
1. Banpo Bridge (Corea de Sud) - Podul fantana
Pe 9 septembrie 2008, Podul Banpo din Seul (Coreea de Sud), a primit un facelift major: o fantana cu 10.000 de duze care ruleaza tot drumul pe ambele părţi. Imediat după ce a fost instalata, podul sa transformat într-o atracţie turistică majoră, pompele de pe pod arunca 190 de tone de apa pe minut, folosind apă din râul de sub pod.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu