vineri, 22 octombrie 2010

Top 10 - Cele mai valoroase masini

Stil, performanta, siguranta, economie. 4 caracteristici care fac dintr-o masina un obiect valoros, apreciat, dorit. Dar cat de actuale mai sunt aceste standarde? Citind acest top veti remarca faptul ca cea mai noua masina a fost fabricata in anul 1973. Oare altele sunt valorile acum? Si inca ceva: desi majoritatea masinilor din acest top au peste 35 de ani, costa mai mult decat multe masini luxoase si… actuale.

Locul 10 Ford Mustang - 1965
ford-mustang--1965.jpgSunt putine sanse sa mai existe vreo masina care sa lase un asemenea fior ca Mustang-ul din 1964. De la debutul sau, la Targul International din New York din luna aprilie a acelui an, toti care au pus ochii pe aceasta masina, indiferent de varsta, si-au dorit-o.
Multi dintre ei si-au indeplinit visul, un milion de exemplare fiind vandute in primii doi ani. Spre deosebire de masinile de azi, care dispun de multe dotari optionale, primii posesori de Mustang puteau opta intre o manevrare mai blanda sau mai agresiva a masinii. Atat.



Locul 9 Toyota Corolla 1976

Sunt putini cei care devin melancolici cand vine
toyota_corolla.jpg vorba despre un vechi model Corolla. Cu toate astea, ei exista si au motive intemeiate sa aprecieze un model din 1976.
In anii '70, multi dintre producatorii de autoturisme au descoperit ca nu pot scoate profit de pe urma unor masini nu tocmai reusite ca si design si mari consumatoare de combustibil. Toyota, alaturi de alti cativa producatori, a venit cu ideea de a crea masini care raman fiabile si dupa ce sunt achitate integral. Una dintre aceste masini a fost si va ramane Corolla. Vanzarile au demostrat ca acest model a fost cea mai bine vanduta masina a intre anii 1974 - 1977, fiind si astazi in topul preferintelor.

Locul 8 Chevrolet Bel Air Convertible - 1957
Desi termenul de "instant clasica" a fost spus de multe ori inchevrolet-bel-air-convertible.jpg graba si devalorizat de-a lungul timpului, este o descriere perfecta a Chevy-ului din '57 .
Multi fani impatimiti se grabesc sa spuna ca Ford a depasit Chevrolet la vanzari in acel an si acest lucru este adevarat. Totusi, vanzarile lui Bel Air Convertible au fost departe de a fi slabe, iar daca s-ar face un concurs de popularitate, Chevy ar castiga detasat. A fost laudata copios in filme si muzica si reprezinta o parte importanta a mentalitatii americane din anii '50. Masina care ar fi costat dupa standardele de azi aproximativ 20 000 dolari se vinde acum pentru sume cu 6 cifre.


Locul 7 Austin Mini Cooper S - 1962

La fel ca in cazul Chevy-ului de pe locul 8, Austin Mini nu a fost creat sa devina o
issigonis-si-mini.jpg emblema culturala, dar a devenit treptat una.

British Motor Corporation si designerul Alec Issigonis au incercat sa creeze un autoturism cu care sa infrunte criza de combustibil din ani '50. Ceea ce a rezultat in 1959 a fost o "masinuta" inovatoare si neconventionala, care si-a depasit cu mult scopul initial. 
Felul cum putea fi controlata a dus la castigarea multor curse. Alaturarea lui John Cooper echipei Mini si personalitatea micutei masini au facut ca vanzarile sa nu se limiteze la clasa muncitoreasca, fiind pe palcul celor bogati si faimosi. Cativa dintre acestia erau : Enzo Ferrari, Johnn Lenon si Steve McQueen.

Locul 6 Dodge Challenger R/T Coupe - 1970
resized_1971-plymouth-hemi-cuda-coupe-1970-dodge-challenger.jpgNoul Dodge Challanger semnaleaza o reintoarcere la masina relativ ieftina, cu doua usi si tractiune pe spate, imprumutand in linii mari aspectul predecesorului sau din anii '70. 
Multi dintre specialisti afirma ca era "muscle car" a atins apogeul chiar inainte de a lua sfarsit , adica la inceputul anilor '70. Uitandu-ne la acest model ne putem da seama de ce.
Ca pret, Dodge Challanger (varianta R/T ), putea fi achizitionat pentru echivalentul sumei de 18.000 de dolari.


Locul 5 Ford Model T 1926
ford-model-t_1926.jpg
Se poate spune ca o masina moderna de tuns iarba este superioara ca tehnologie modelului T. Inainte sa tragem concluzii pripite asupra "masinilor crude", trebuie sa luam in cosiderare faptul ca nici in acele vremuri nu se punea prea mare pret pe acest gen de angrenaje pe patru roti.

Productia a inceput acum un secol, mai exact in anul 1908, iar cel mai ieftin Model T a fost oferit chiar inainte de sfarsitul productiei, in anul 1927. 
Pentru ceea ce inseamna in zilele noastre 3.000 de dolari, in acele zile puteai avea ceva mai mult decat un sasiu functionabil: o masina noua, iar pentru unii, asta era tot ce conta.



Locul 4 Mazda RX-7 1983

Daca cineva se uita la masinile anilor '80 si face unrx-1983-mazda.jpg raport asupra inflatiei, va demonstra ca au fost putine variante avantajoase. Insa un model a fost aspru trecut cu vederea: Mazda RX-7, primele si cele mai ingrijite modele a anilor 1979-1985, spun cei de la Askmen. Acum 25 de ani, era nevoie de echivalentul sumei de 21.000 de dolari si ceva marunt pentru a conduce o masina propulsata de un motor cu cilindru rotativ, masina ce imbina un aspect distinctiv cu reflexe rapide si manevrabilitate excelenta. Modelul a reprezentat un succes comercial, o masina noua de acest gen fiind considerata de mare valoare in trecut, ramanand si astazi in topul celor mai confortabile masini.

Locul 3 Shelby Cobra 1965
shelby-cobra-1965.jpg
La fel ca si Carroll Shelby, Cobra a avut un inceput, sa-i spunem umil, insa a deveni cu repeziciune o legenda.
Cu un motor modificat de 260 cm. cubi - 8 cilindri in V si o capacitate de doar 4,2 litri, Cobra a devenit cea mai rapida masina produsa in anul 1962, capabila sa atinga 100 km/h in doar 3.9 secunde. Pana in anul 1967, Cobra domina atat circuitele de curse cat si strazile. Numarul de masini produse nu erau chiar pe plan de egalitate cu VW Beetle, insa efortul de a-ti achizitiona o astfel de masina merita din plin.
Evident, nu toata lumea isi permitea aceasta masina, cu atat mai mult cu cat, nici in prezent Shelby Cobra nu este o masina pentru buzunarul oricui.


Locul 2 Honda Civic 1973honda_civic-1973_r2.jpg
Honda Civic a fost introdusa pe piata in 1973, chiar inainte de criza energiei electrice. Desi nu a fost prima masina de acest gen prezenta pe piata - masini precum Chevrolet Vega si Ford Pinto fiind accesibile mai devreme, putem spune ca Civic a fost cea mai buna. Cu un consum scazut si calitati superioare celor de la Honda, Datsun si Toyota, a ajuns uimitor de rapid un brand de valoare, atat in acele zile inunecate cat si dincolo de ele. 
Chiar daca primele masini sunt destul de rare, atat numele "Civic" cat si valoarea pe care acesta o reprezinta sunt inca prezente.

Locul intai Ferrari 250 GT California Spyder - 1960

Probabil va intrebati cum e posibil ca o masina de acum aproape 50 de ani, care astazi costa peste
ferrari.jpg97.000 de dolari, sa fie prezenta intr-o recenzie despre valoare! In primul rand, este un… Ferrari. Si nu orice Ferrari, ci unul dintre cele mai rare si ravnite modele decapotabile cu 12 cilindri in V: modelul 250 GT California Spyder. Pana si cea mai inexacta replica te face sa iti imaginezi o bijuterie... de masina.
Datorita filmului "Ferris Bueller's Day Of", californian Spyder a devenit unul dintre cele mai populare modele de Ferrari. In timpul filmului, atat Ferris, personajul principal, cat si intreaga America se indragosteste de acest model. Din pacate, publicul fusese pacalit si multa lume a descoperit acest lucru dupa ce Ferrari a intentat proces. Faptul ca producatorii filmului folosisera o copie a automobilului a fost intr-adevar o mare greseala, din moment ce versiunea originala a masinii avea sub caroserie toate caracteristicile unei masini de curse. 

Modelul California Spyder a fost creat de doi distribuitori din Statele Unite: Jon von Neumann si Luigi Chinetti. Acestia au convins compania Ferrari sa creeze o decapotabila performanta, numita dupa piata de vanzare cu cel mai mare succes: California.
Blog Widget by LinkWithin

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails